W budowaniu metodyki nauczania języków obcych wychodzimy od naturalnych zainteresowań i przejawów aktywności człowieka. Młodzież i dorośli otrzymują dostosowany komponent metodyczny, w skład którego wchodzą:
- sesje integracyjne,
- motywowanie poprzez wprowadzenie atmosfery otwartości,
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
- komunikacja interpersonalna,
- techniki pamięciowe,
- ćwiczenia wspomagające kojarzenie i logiczne myślenie,
- trening umysłu,
- zabawy językowe,
- techniki: antystresowe, relaksacyjne i koncentracji oraz formy ekspresji artystycznej i technicznej.
W metodycznym planie nauczania powinno się brać pod uwagę wzorce myślenia. W każdej grupie odnajdziemy przekrój tych wzorców. Problemy z nauką rodzą się wtedy, gdy dany wzorzec zostanie pominięty. Osoba, której nie proponuje się materiału odpowiadającego jej wzorcowi myślenia – nie wykaże aktywności w nauce, nauka będzie jałowa i długotrwała, nieefektywna. Dlatego dla każdego w Szkole Językowej Hello przygotowaliśmy odpowiedni materiał aktywizujący.